Czytaj online

Warto
wiedzieć

Newsletter IARP czerwiec 2023 

 

proj. zespół programu Kształtowanie Przestrzeni 

Kształtowanie przestrzeni

W miniony weekend w Warszawie odbyła się gala wręczenia nagród w konkursie zwieńczającym tegoroczną edycję programu Kształtowanie Przestrzeni. Przedstawiamy laureatów i opowiadamy o wrażeniach, jakie towarzyszyły gościom podczas wydarzenia. Sięgamy też do najnowszego numeru Z:A, aby przybliżyć wywiad z Anną Kulińską – koordynatorką programu oraz artykuł Małgorzaty Gruszki, który mówi o początkach edukacji architektonicznej dla młodzieży w Polsce.

 

Leon Kwiatkowski, fot. Piotr Glegoła

Laureaci X Konkursu Kształtowanie Przestrzeni

W konkursie "WIDZIALNI-NIEWIDZIALNI" wzięli udział uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Prezentujemy wszystkich laureatów oraz skład jury.

Czytaj więcej
 
 
Konkurs WIDZIALNI-NIEWIDZIALNI

fot. Piotr Glegoła

WIDZIALNI-NIEWIDZIALNI

Gala wręczenia nagród w konkursie WIDZIALNI-NIEWIDZIALNI organizowanego w ramach programu Kształtowanie Przestrzeni była uroczystością niezwykłą, z jednej strony podniosłą, z drugiej – kameralną, młodzieńczo-radosną i zarazem przejmującą, a nawet pełną wzruszeń.

Czytaj więcej
 
Anna Kulińska

fot. Jakub Obarek

Świadomość przestrzenna

Od początku wychodziłam z założenia, że zajęcia edukacyjne bazujące na architekturze i projektowaniu będą zawsze bardzo atrakcyjne. Jednak istnieją też pułapki – np. łatwo wpaść w nurt, który może w ogóle wypaczyć zjawisko tworzenia architektury – z Anną Kulińską rozmawiała Beata Stobiecka.

Czytaj więcej
 
Okładka książki

il. Zenon Remi

Polskie początki edukacji architektonicznej dla młodzieży

Pierwowzorem programu edukacyjnego Kształtowanie Przestrzeni, przeznaczonego dla młodzieży szkół ponadpodstawowych, realizowanego przez Izbę Architektów RP w latach 2010–2014, był irlandzki program Shaping Space, opracowany przez zespół architektów RIAI (Royal Institute of Architects in Ireland) na początku XXI w. Jego najważniejszym zadaniem jest budowanie świadomości społecznej i kształtowanie wrażliwości młodych ludzi na jakość otoczenia – z wykorzystaniem wiedzy i niektórych praktycznych umiejętności z zakresu architektury i urbanistyki.

Czytaj więcej
 

www.izbaarchitektow.pl